Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
Lifestylebooking Algemene Partnervoorwaarden 2021
Laatst bijgewerkt oktober ’21
Dit is een samenvatting van onze Partnervoorwaarden. Woorden die in deze samenvatting in het vet
zijn geschreven, worden gedefinieerd in de Partnervoorwaarden. Wij raden je aan om de volledige
versie van de partnervoorwaarden te lezen.
VOORAFGAAND :
De contractuele relatie tussen Partijen wordt beheerst door enerzijds de bijzondere voorwaarden,
anderzijds de algemene voorwaarden en/of factuurvoorwaarden van LSB.
De bijzondere voorwaarden hebben specifiek betrekking op :
✓ De huur van een all-in-one softwarepakket
✓ De koop van een all-in-one softwarepakket
Voor het overige zijn de algemene partnervoorwaarden van toepassing.
Bij strijdigheid of onverenigbaarheid tussen de diverse van toepassing zijnde voorwaarden, geldt
volgende hiërarchie :
✓ Bijzondere voorwaarden van LSB
✓ Algemene voorwaarden van LSB
✓ Factuurvoorwaarden van LSB
De toepassing van eventuele voorwaarden in hoofde van de Partner worden uitdrukkelijk uitgesloten.
Afwijkingen en aanvullingen van de voorwaarden van LSB, zij het bijzondere, algemene of
factuurvoorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk gebeuren of indien de afwijkingen en
aanvullingen online worden goedgekeurd door Partner.
Indien enige bepaling van de bijzondere en/of de algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt,
zullen de overige bepalingen van de bijzonder een/of algemene voorwaarden onverminderd van
kracht blijven. LSB en de Partner zullen in dat geval in overleg de nietige bepaling vervangen door een
bepaling die zoveel als mogelijk met het doel en e strekking van de nietig dan wel vernietigde
bepalingen overeenstemt. . Indien zou worden geoordeeld dat een beding de toelaatbare grenzen zou
overschrijden, verbinden partijen zich minstens tot de wettelijke maximaal toelaatbare beperking.
Met volgende definitief moet worden rekening gehouden :
1. DEFINITIES
• Artikel op LSB: Tekst opgemaakt door LSB Coach waarbij de activiteiten van de onderneming
van partner wordt voorgesteld en gepubliceerd op de partnerwebsite én op het platform van
LSB onder de rubriek ‘Magazine‘ . (Zie 5.1)
• 'AVG' (GDPR) Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de
bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens
en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46 / EG.
• Deals op LSB: Partner kan via de LSB software promoties aanbieden aan de gebruikers van LSB.
(zie art.1.2) Hiervoor is partner een commissie verschuldigd aan LSB. ( zie 7.4)
• Deals: Partner kan via de LSB software promoties publiceren op de partnerwebsite. Hiervoor
is geen commissie verschuldigd. (Zie 3.1.4)
• Eenmalige set-up: De eenmalige kosten voor de opmaak van de Partnerwebsite. ( zie 6.1)
• Duur van de overeenkomst: deze overeenkomst is maandelijks gratis opzegbaar ( zie 7.10.1)
• Extra werkzaamheden: Bijkomende aanpassingen aan diensten van de partner, deals
aanmaken en publiceren op partnerwebsite en/of op platform van LSB. Deze extra
werkzaamheden worden aangerekend aan 75€ / uur excl. Btw ( zie 5.3)
• Coaching en marketing werkzaamheden: bespreken, voorstellen en uitwerken van een
(jaar)planning en/of marketingplanning, copywriting, contentcreatie voor op partnerwebsite
en/of voor op social media van partner, het inplannen van berichten op social media van de
partner, emailmarketing zoals het opmaken en versturen van nieuwsbrieven via mailchimp
voor de partner, online coaching aan de partner door een LSB coach. Deze extra
werkzaamheden worden aangerekend aan 95€/uur excl btw ( zie 5.4)
• IT-Coaching werkzaamheden: technische IT bijstand voor software-en hardwareproblemen,
email instellingen, netwerk en infrastructuurbeheer. Deze extra werkzaamheden worden
aangerekend aan 95€/uur excl btw. ( zie 5.5 )
• Branding werkzaamheden: grafische werken zoals opmaken huisstijlen, nieuwsbrief
templates, logo’s, banners, drukwerk, … ( Zie 5.6)
• Online marketing: Uitvoerend werk zoals bespreken doelstellingen, instellen en opmaken van
campagnes, opvolging, rapporteren en bespreken van de resultaten. ( zie 5.7 )
• Marketingkanalen: vrij te bepalen door partner en in overleg met LSB coach. Mogelijkheden
zijn: Google, facebook, instagram, youtube, LSB Magazine, Tiktok, … ( zie 5.7.1 )
• Marketingbudget: vrij te bepalen door partner. LSB rekent 15% commissie op het uitgegeven
social media marketingbudget . ( zie 5.7.2 )
• Advertentiebudget op LSB: inbegrepen promotiebudget waar LSB het artikel ‘portret ‘ van
Partner zal mee promoten via het online magazine van LSB. ( zie 5.2)
• Business coaching: 1 op 1 coaching door consultant & business coach Laurens. ( zie 5.6)
• Foto’s: De foto’s afgeleverd van de LSB Coach of LSB Fotograaf aan Partner. ( zie 3.2.9)
• Gebruiker: Klanten die via het boekingsplatform een Deal aankopen bij LSB of een last-minute
boeken bij partner. ( zie 4.0 )
• Gepersonaliseerde partnerwebsite: Idem als partnerwebsite, maar bijkomend heeft Partner
de keuze uit 3 vaste templates, aangeleverd door LSB, die grafisch aangepast worden aan de
huisstijl van Onderneming van Partner. ( zie 3.1.1)
• Hosting van een webruimte: Het aanbieden van een webruimte, zij het een website of
webshop, en het beschikbaar stellen van deze website online. ( zie 6.4)
• Last-Minutes: Gebruikers kunnen via het platform van LSB de Partnerdiensten van Partners
boeken, waaronder ook de last-minute aanbiedingen, ingegeven door de Partners. Deze
mogelijkheid om last-minute aanbiedingen in te geven door Partner en om aldus als gebruiker
gebruik ervan te maken is inbegrepen in het LSB softwarepakket waardoor er géén
transactiekosten, noch commissies betaald moeten worden door partner aan LSB. ( zie 3.1.3)
• LSB Coach: Een werknemer van LSB of een onafhankelijke freelancer wiens diensten worden
ingehuurd door LSB en die van LSB opdracht kan krijgen voor vb. de opmaak van de partner
websites, opmaak van artikels, jaarplanningen, grafisch ontwerp, maken van portret foto’s of
foto’s in de handelszaak, …
• LSB fotograaf: Een onafhankelijke fotograaf wiens diensten worden ingehuurd en die van LSB
opdracht kan krijgen om de Fotografiedienst te verlenen aan een partner.
• Maandelijkse huur: Vergoeding die door een Partner wordt betaald om gebruik te kunnen
maken van de LSB software. ( Zie 6.2)
• Magazine: Een onderdeel van het LSB platform waarop de activiteiten van Partners worden
voorgesteld d.m.v. een artikel over hun onderneming. ( zie 5.1)
• Partner: Onderneming die de LSB software gebruikt en/of andere extra diensten afneemt van
LSB en bijgevolg ook toegang heeft tot het boekingsplatform van LSB. Partner kan gebruik
maken van de module Last-minutes en Deals.
• Partnerdiensten: De beauty, spa-, haarverzorgingsdiensten en of andere diensten die de
Partner in het kader van haar onderneming aan Gebruikers aanbiedt en die door de Partner
aan Gebruikers van het LSB platform aanbiedt.
• Partnerwebsite: Een aanpasbare website, dewelke uitgerust kan worden met volgende LSB
software modules: Agenda, webshop, workshops, kassa, cadeaubonnen, last-minutes en
deals. De partner kan zelf kiezen van welke modules hij/zij gebruik wenst te maken. Deze
aanpasbare website wordt beheerd op een uniek subdomein adres van .lifestylebooking.be of,
naar keuze van Partner, op de domeinnaam van de Partner zelf. ( zie 3.1.1)
• Reviews: Reacties die door de Gebruikers over de onderneming van Partner op het LSB
platform en/of op de Partnerwebsite kunnen geplaatst worden. ( 3.1.11)
• Selfbilling facturatie: Vouchers die door Gebruikers werden aangekocht op het platform van
LSB en bij partners worden omgeruild zullen, na invoering van de vouchercode, via een selfbilling systeem uitbetaald worden aan Partner. ( zie 6.6 )
• Stockbeelden: De stockfoto’s waar LSB de fotorechten over heeft en die Partner kan gebruiken
op zijn/haar partnerwebsite of voor publicatie van promoties (Deals) op het LSB platform. ( zie
3.1.5)
• Commissie: Per door partner gevalideerde voucher ( deal verkocht via LSB ) is partner een
commissie verschuldigd van 15% van het bedrag betaald door de klant excl btw. ( zie 6.5)
• Vergoeding voor de hosting van een webruimte : De jaarlijkse kost die betaald moet worden
voor de hosting van de website. Deze jaarlijkse kost dient enkel betaald te worden door kopers
van de software, namelijk bij een éénmalige koop van software of na afbetaling van de
koopsom.
Deze jaarlijkse kost is niet van toepassing bij de maandelijkse huur formule. ( zie 6.4)
• Gratis domeinnaam van LSB: elke Partner die software neemt van LSB krijgt een gratis
domeinaam .lifestylebooking.be. Partner kan zelf de naam kiezen voor de .lifestylebooking.be
. ( zie 6.7 )
• Persoonlijke domeinnaam : het webadres waar de gepersonaliseerde partnerwebstie aan
gekoppeld kan worden. ( zie 6.8)
• Voucher: Gebruikers die ingetekend hebben op een ‘Deal‘ van partner ontvangen van LSB een
voucher met een unieke vouchercode waarmee een afspraak gemaakt kan worden bij Partner.
Hiervoor zal een commissie worden voor aangerekend ( 7.3 )
• SSL Veiligheidscertificaat: verplicht jaarlijks certificaat die de veiligheid van de website
garandeerd. Is Inbegrepen in de huur-formule. ( zie 6.3 )
• Servicepakket: extra coaching of marketing werkzaamheden die partner door een LSB coach
kan laten uitvoeren tegen vergoeding van 95€ excl blw/uur . Gewenste aantal uren aan te
kopen via de webshop van LSB of met domiciliërling in onderling overleg. ( zie 5.4)
• Mails: LSB kan partner helpen om het mailverkeer te laten verlopen via plaformen zoals
one.com of office365 ( zie 5.7 en 5.8 )
2. OVERZICHT ALLE DIENSTEN LSB :
Lifestylebooking biedt de volgende diensten aan;
• All-in-one softwarepakket, die bestaat uit volgende modules: (gepersonaliseerde) website,
agenda, workshops, webshop, deals, last-minutes, personeelsleden, cadeaubonnen, reviews
en kassa. De modules agenda, workshops, deals en last-minutes communiceren met het
boekingsplatform van LSB. Partner kan zelf kiezen welke modules hij/zij wenst te gebruiken.
• Een boekingsplatform, waarop je de partnerdiensten die je in jouw salon/spa aanbiedt, kunt
aanbieden aan een veel groter aantal potentiële gebruikers onder de rubriek ‘ Last-Minutes ‘
en ‘ Deals ‘ .
• Een online magazine, hier informeren we mensen over lifestyle. Dit online magazine kan
verschillende informatieve onderwerpen bevatten. Eveneens kunnen hier ook commerciële
advertenties worden gepubliceerd.
• Toegevoegde diensten zoals online marketing, coaching, branding en business coaching,
3. OVERZICHT ALL-IN-ONE SOFTWARE:
3.1 Overzicht onderdelen all-in-one software:
Het all-in-one software pakket, waar Partners beroep op kunnen doen bij LSB, bevat volgende modules
3.1.1 Partnerwebsite :
LSB zal Partner voorzien met een Partnerwebsite. De LSB Coach zal alle teksten voor het
Artikel, de eventuele Jaarplanning, teksten voor Partnerdiensten etc, digitaal aan Partner
bezorgen.
Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van Partner om binnen 7 dagen na ontvangst ervan
alle eventuele opmerkingen te geven over de aangeleverde teksten, logo’s, foto’s, en andere
materialen voor publicatie op de partnerwebsite aan de LSB Coach te bezorgen. Partner dient
het ontwerp van de Partnerwebsite binnen 7 dagen na mededeling goed te keuren of af te
keuren. Bij gebrek aan reactie wordt het ontwerp geacht stilzwijgend te zijn goedgekeurd
zodat LSB vervolgens tot publicatie overgaat. Bij afkeuring door Partner, zal de LSB Coach een
nieuw en finaal ontwerp opstellen en voorleggen aan Partner, dewelke zal gepubliceerd
worden door LSB. Na publicatie van de Partnerwebsite kan Partner de foto’s, prijzen, tarieven
en voorwaarden, vermeld op de partnerwebsite, zelf steeds aanpassen. Indien Partner
hiervoor geen tijd heeft kan men voor bijkomende aanpassingen of wijzigingen een beroep
doen op LSB. Hiervoor zal 75€/uur excl btw aangerekend worden.
Deze partnerwebsite kan, indien gewenst, ook gekoppeld worden aan zijn/haar eigen
domeinnaam. De kostprijs voor eventuele registratie of huur van domeinnaam niet zij niet
inbegrepen.
Partner is zelf verantwoordelijk voor alle juridische aangelegenheden, meer specifiek ook met
betrekking tot de verhouding Partnerwebsite-Gebruiker, waaronder de algemene
voorwaarden, cookie policy, privacy policy disclaimer.
3.1.2 Agenda :
De Agenda betreft een Online reservatiesysteem waarbij de diensten online geboekt kunnen
worden op zowel de Partnerwebsite van de onderneming als op het LSB platform.
De Gebruiker zal rechtstreeks aan Partner betalen. Voor deze boekingen is er géén commissie
of transactiekost verschuldigd.
Partner kan ook gebruik maken van een link op zijn eigen site om deze module te gebruiken
voor zijn eigen klanten.
Deze module kan gekoppeld worden aan de rekening van partner via betaalprovider ‘mollie‘
om online betalingen voor de behandelingen van zijn eigen klanten te ontvangen.
LSB is niet aansprakelijk mocht een gebruiker niet komen opdagen.
3.1.3 Last-Minutes:
Reservaties via het platform: Gebruikers kunnen via het platform intekenen op ‘last-minute’
promoties bij partner. De Gebruiker zal rechtstreeks aan Partner betalen.
Voor deze boekingen is er géén commissie of transactiekost verschuldigd.
LSB is niet aansprakelijk mocht een gebruiker niet komen opdagen.
Partner kan er ook voor kiezen om last-minutes aan te bieden enkel en alleen op zijn eigen
Partnerwebsite. In dat geval zijn de eigen betalingsmodaliteiten van de Partner van toepassing.
3.1.4 Deals op eigen website:
Partner kan vrij promoties aanmaken en publiceren op zijn/haar Partnerwebsite voor zijn/haar
eigen cliënteel. De Partner staat er zelf voor in dat de betalingen van deze promoties
rechtstreeks op Partner zijn/haar rekening worden overgeschreven door de Gebruiker, door
gebruik te maken van betaalprovider Mollie. Hiervoor is dan ook geen transactiekost of
commissie verschuldigd.
Partner kan ten allen tijde aanpassingen doen aan zijn/haar deal.
Partner kan stockbeelden van LSB gebruiken of zijn eigen foto’s uploaden.
3.1.5 Deals op LSB platform:
Partner kan via de LSb software en/of Partnerwebsite promoties publiceren. Via het Platform
kunnen Gebruikers vouchers ( of bonnen) aankopen ( hierna “vouchers” ) bij LSB. Gebruikers
kunnen deze voor hun nominale waarde inruilen bij Partners voor diensten van de
desbetreffende Partners, dewelke aangeboden worden op het LSB Platform.
Na aankoop van de bon kan de Gebruiker een afspraak/reservatie maken met de Partner.
Indien Partner gebruik maakt van de online agenda en de mogelijkheid biedt om deals online
te boeken, kan Gebruiker na betaling onmiddellijk een reservatie maken.
Wanneer Partner deze werkwijze niet toestaat, kan Partner bij het uitvoeren van de
afspraak/reservatie de Gebruiker de voucher vragen, waarna Partner vervolgens de code
vermeld op de voucher kan inbrengen via het LSB Platform. LSB zal vervolgens aan Partner de
volledige waarde van de voucher betalen binnen de 14 dagen na activering, rekening
houdende met de commissie van 15% die aan LSB is verschuldigd. ( zie hierna) Na activering
kan partner de self-billing factuur bekijken en afprinten bij ‘ rapportage ‘ – ‘ facturen ‘ .
Per door Partner gevalideerde voucher is Partner een commissie verschuldigd aan LSB van 15%
van het bedrag excl btw betaald door de Gebruiker. Indien Partner werkt onder de
vrijstellingsregeling van btw dan wordt er commissie berekend op het totaalbedrag betaald
door de gebruiker. LSB zal aan Partner hiervoor een factuur opmaken telkens op de 1ste van
elke nieuwe maand en per mail bezorgen. De commissie zal berekend worden op alle
gevalideerde vouchers van de maand die voorbij is.
Indien de Partner er aldus voor opteert om bonnen/vouchers aan te bieden op het LSBplatform, moet partner rekening houden dat bonnen/vouchers die door Gebruikers via het
Platform van LSB werden aangekocht en bij Partner worden ingeruild, na invoering door
Partner van de codes via het Platform, via een autobilling systeem door LSB aan de Partner
zullen worden uitbetaald.
Het autobilling systeem wordt expliciet door de Partner aanvaard en houdt in dat LSB, en niet
de Partner, een factuur aan zichzelf uitschrijft. De Betalingen gebeuren automatisch, namelijk
veertien dagen na activering van de voucher.
Er wordt aldus enkel een vergoeding betaald aan Partner na inruiling van de voucher en niet
voor de loutere aankoop van een voucher via het LSB Platform.
De reservaties, aankopen of tickets aangeboden door Partner zullen steeds diensten,
kortingen, promoties, acties of andere voordelen inhouden die exclusief aan de gebruikers van
het LSB platform ( de “Gebruikers”) worden aangeboden. Het prijsvoordeel voor LSB
gebruikers zal minimum 10% korting bedragen op de laagste prijs die Partner aan zijn/haar
klanten aanrekent.
Het platform mag enkel gebruikt worden om diensten aan te bieden. ( geen goederen ).
Bonnen voor Deals blijven geldig voor een termijn van minimum 1 maand tot maximum 12
maanden na aankoop en dit onder de voorwaarde dat Partner nog aangesloten is bij LSB. Na
verval en/of nadat Partner niet meer aangesloten is bij LSB kunnen de Bonnen niet langer
ingeruild worden.
Als Partner een deal aanmaakt, bedoeld om te publiceren op LSB heeft LSB het recht om de
deal te weigeren indien zij meent dat de aanbieding van Partner niet voldoende relevant is
voor het doelpubliek omdat bijvoorbeeld de aangeboden korting verwaarloosbaar is, de
duurtijd van de op te nemen behandelingen te lang is, etc.
LSB zal zijn uiterste best doen om een deal binnen de 48 uren na indiening goed of af te keuren.
LSB staat in voor de hosting en de online verspreiding van de Partnerwebsite en de promoties
van de Partner via het LSB Platform.
LSB stelt aan Partner stockafbeeldingen ter beschikking die hij/zij kan gebruiken bij de
publicatie van Deals. LSB beschikt over deze fotorechten. Partner mag deze foto’s niet
afdrukken, verspreiden, gebruiken, publiceren, exploiteren, bewerken, wijzigen, opslaan, of
op andere wijze omgaan met deze stockfoto’s buiten de partnerwebsite.
Partner moet steeds zorgen dat hij voldoende capaciteit heeft om bonnen te valideren vòòr
de vervaldatum. Het is de verantwoordelijkheid van Partner om alvorens de dienst geleverd
wordt de voucher/cadeaubon te valideren.
Indien Partner toch een vervallen voucher aanvaard heeft die hij alsnog wenst te valideren,
kan hij éénmalig een verlenging aanvragen binnen de 3 maanden na vervaldag. LSB zal
hiervoor een vergoeding aanrekenen van 7,90 € excl. bTW per verlengde bon. De vergoeding
wordt aangerekend op de eerstvolgende factuur.
3.1.6 Cadeaubonnen:
Klanten van partner kunnen op de gepersonaliseerde partnerwebsite cadeaubonnen
aankopen voor een bedrag naar keuze. Deze cadeaubon wordt dan digitaal vertuurd naar de
ontvanger op een tijdstip naar keuze.
Cadeaubonnen blijven geldig voor een termijn van 12 maand na aankoop. Partner kan deze
bekijken, aanpassen, verlengen , opnieuw versturen,… bij ‘ rapportage ‘ – ‘ verkochte
geschenkbonnen ‘ .
Ontvangers van een cadeaubon kunnen deze vouchercode als betaalmiddel gebruiken in het
betaalproces op de partnerwebsite of in de zaak van Partner.
Hiervoor is een account bij betaalprovicer Mollie noodzakelijk zodat de gelden kunnen
overgemaakt worden op rekening van de Partner.
Per door Partner gevalideerde voucher is Partner een commissie verschuldigd aan LSB van 15%
van het bedrag excl btw betaald door de Gebruiker. Indien Partner werkt onder de
vrijstellingsregeling van btw dan wordt er commissie berekend op het totaalbedrag betaald
door de gebruiker. LSB zal aan Partner hiervoor een factuur opmaken telkens op de 1ste van
elke nieuwe maand en per mail bezorgen. De commissie zal berekend worden op alle
gevalideerde vouchers van de maand die voorbij is.
Indien de Partner er aldus voor opteert om bonnen/vouchers aan te bieden op het LSBplatform, moet partner rekening houden dat bonnen/vouchers die door Gebruikers via het
Platform van LSB werden aangekocht en bij Partner worden ingeruild, na invoering door
Partner van de codes via het Platform, via een autobilling systeem door LSB aan de Partner
zullen worden uitbetaald.
Het autobilling systeem wordt expliciet door de Partner aanvaard en houdt in dat LSB, en niet
de Partner, een factuur aan zichzelf uitschrijft. De Betalingen gebeuren automatisch, namelijk
veertien dagen na activering van de voucher.
Er wordt aldus enkel een vergoeding betaald aan Partner na inruiling van de voucher en niet
voor de loutere aankoop van een voucher via het LSB Platform.
3.1.7 Nieuwsbrief:
Partner kan via deze module nieuwsbrieven versturen naar de klanten die daarvoor
toestemming hebben gegeven. Dit zal via mailchimp gebeuren. De gebruikersvoorwaarden
van Mailchimp zijn hier dan ook van toepassing. De Partner verklaart kennis te hebben van
deze voorwaarden en deze onvoorwaardelijk te aanvaarden.
3.1.8 Webshop:
Partner kan deze module gebruiken om producten online te verkopen. Deze webshop kan
geïntegreerd worden in de Partnerwebsite of via een link in de eigen site.
Elke verkoop via de webshop houdt een verkoop in tussen Partner en de koper. LSB kan op
geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden. Indien de koper LSB toch zou aanspreken ten
gevolge van een verkoop, garandeert de Partner dat hij en hij alleen de integrale
verantwoordelijkheid draagt en dat hij – zo nodig- tot integrale vrijwaring van LSB zal
overgaan.
Partner is zelf verantwoordelijk voor alle juridische aangelegenheden verbonden aan de
webshop en de verkopen via de webshop, waaronder de algemene voorwaarden, cookie
policy, privacy policy, disclaimer, etc.
3.1.9 Module Personeelsleden:
LSB voorziet een module ‘ Personeelsleden’ waarmee personeelsleden kunnen aangemaakt
worden met elk hun afzonderlijk werkschema.
3.1.10 Module Diensten:
LSB voorziet een module ‘Diensten’. In deze module kan Partner al zijn/haar diensten manueel
invoeren of importeren.
Bij het importeren van zowel diensten als categorieën ( bijvoorbeeld : categorie
gelaatsverzorging, categorie manicure, etc.) kan men gebruik maken van de reeds voorziene
beschrijvende teksten. Het importeren van de categorieën heeft als voordeel dat er
afbeeldingen beschikbaar zijn om te gebruiken in vb. ‘Deals’ . Deze afbeeldingen mogen enkel
gebruikt worden op de Partnerwebsite.
3.1.11 Module workshops:
In deze module kan partner workshops, groepslessen, evenementen online laten boeken. Dit
kan ofwel via de openingsuren, losse data of met specifieke tijdschema’s. Minimum en
maximum aantal deelnemers kunnen ingesteld worden.
Indien Partner de workshop ook op het platform van LSB publiceert, zal de Gebruiker de
workshop kunnen reserveren maar niet betalen. Het betalen dient dan ter plaatse te gebeuren
bij Partner.
3.1.11 Module reviews:
Gebruikers of klanten van Partner kunnen op de partnerwebsite reviews invullen. Het is
aan de Partner om deze goed- of af te keuren. Alsook kan Partner een antwoord
formuleren op een gegeven review.
3.2 All-in-one softwarepakket via huur/koop
Bij het opteren van de all-in-one software heeft Partner de keuze tussen twee formules,
namelijk :
- Koop
- Huur
De overige diensten, zoals vermeld in artikel 4 coaching en online marketing, vallen niet onder
het all-in-one softwarepakket.
Bij het opteren van bovenvermelde systemen zijn volgende bijzondere voorwaarden van
toepassing :
✓ De huur van een all-in-one softwarepakket
✓ De koop van een all-in-one softwarepakket
4. EXTRA DIENSTVERLENING: COACHING EN ONLINE MARKETING
• 4.1 Artikel op LSB: Partner kan zijn zaak en/of diensten promten via een artikel met foto’s in
het online magazine van LSB. Als Partner de all-in-one software besteld, zit dit artikel reeds
vervat in de éénmalige set-up kosten van de software. Als Partner geen software besteld is de
kostprijs hiervoor 449€ excl btw.
• 4.2 Advertentiebudget op LSB: Bij de huur formule is een advertentiebudget van 900€ excl
btw inbegrepen waarmee LSB het artikel van Partner ‘ portret ‘ zal promoten via het online
magazine van LSB. Dit ter promotie van Partner. Dit budget zal verdeeld worden over 12
maanden. ( 12X75€) Partner zal hier geen factuur van ontvangen gezien dit een gratis en
inbegrepen promotiebudget betreft.
• 4.3 Extra werkzaamheden: Partner kan de hulp inroepen van een LSB Coach voor het
uitvoeren van praktische zaken zoals vb deals aanmaken en publiceren op partnerwebsite
en/of op platform van LSB, aanpassingen en/of toevoegen aan de partnerdiensten. Deze extra
werkzaamheden worden aangerekend aan 75€ / uur excl. Btw. LSB bezorgt Partner
maandelijks een rapport van de gepresteerde uren. Partner kan betalen via domiciliëring
• 4.4 Coaching & Marketing werkzaamheden: Partner kan de hulp inroepen van een LSB coach
voor persoonljke online coaching en/of om Marketing taken uit te voeren zoals: bespreken,
voorstellen en uitwerken van een (jaar)planning en/of marketingplanning, copywriting,
contentcreatie voor op partnerwebsite en/of voor op social media van partner, het inplannen
van berichten op social media van de partner, emailmarketing zoals het opmaken en versturen
van nieuwsbrieven via mailchimp voor de partner, online coaching aan de partner door een
LSB coach. Deze extra werkzaamheden worden aangerekend aan 95€/uur excl btw via
domiciliëring of men kan een servicepakket met het gewenste aantal uren aankopen in de
webshop van LSB onder ‘ servicepakket ‘
https://academy.lifestylebooking.be/nl/products/servicepakket-95-excl-btw
• 4.5 IT-coaching en bijstand: Partner kan aan een LSB coach technische IT bijstand vragen voor
diverse software-en hardwareproblemen, email instellingen, netwerk en
infrastructuurbeheer. De meeste zaken zullen online verholpen worden. Indien nodig kan men
aan huis komen tegen extra KM vergoeding van 0,35€/km. LSB zal aan Partner eerst de
kostprijs hiervoor bezorgen en pas na goedkeuring een definitieve afspraak vastleggen. Deze
extra werkzaamheden worden aangerekend aan 95€/uur excl btw of men kan het gewenste
aantal uren aankopen in de webshop van LSB onder ‘ servicepakket ‘
https://academy.lifestylebooking.be/nl/products/servicepakket-95-excl-btw
• 4.6 Branding werkzaamhden: Partner kan aan bij LSB grafische werken bestellen zoals
opmaken huisstijlen, nieuwsbrief templates, logo’s, banners, drukwerk, … prijzen staan
vermeld op de webshop van LSB en kunnen daar door partner aangekocht en besteld worden.
https://academy.lifestylebooking.be/nl/products
• 4.7 Online marketing: Partner kan aan een LSB coach opdracht geven voor uitvoerend werk
zoals bespreken doelstellingen, instellen en opmaken van campagnes, opvolging, rapporteren
en bespreken van de resultaten, … Deze werkzaamheden gebeuren aan 95€ excl btw/uur en
met een minimum van 1uur per maand. De LSB coach zal een schatting opmaken van het
aantal nodige uren adv de opdracht. Enkel de gepsteerde tijd wordt in rekening gebracht, en
maandelijks via een rapport bezorgt aan Partner. De factuur kan via domiciliëring betaald
worden of men kan een servicepakket aankopen met het gewenste aantal uren in de webshop
van LSB onder ‘ servicepakket ‘
https://academy.lifestylebooking.be/nl/products/servicepakket-95-excl-btw
• 4.7.1 Marketing kanalen: Partner kan in samenspraak met de LSB coach kiezen voor de
gepaste marketingkanaal (en) zoals Facebook, Instagram, Google, Youtube, LSB
Magazine,Tiktok, … De keuze hangt af van de gewenste resulaten en doelstellingen.
• 4.7.2 Marketing budget: Partner kan het maandelijks marketingbudget zelf kiezen. LSB zal
maandelijks 15% commissie rekenen op het uitgegeven marketingbudget. LSB zal al het
mogelijke doen met het beschikbare budget om een zo goed mogelijk resultaat te bekomen
voor Partner. Maandelijks kan het budget geavalueerd worden en/of on-hold gezet worden in
periodes dat Partner dat wenst. Er is geen minium of maximum termijn en aldus iedere maand
gratis opzegbaar via email. Het marketingbudget wordt steeds rond de 20ste van elke maand
vooruit gefactureerd, dus telkens voor de maand die komt. LSB zal op vraag van Partner
rapporten ivm uitgegeven marketingbudget bezorgen met een frequentie die Parner wenst. (
vb maandelijks, per kwartaal, …) In het geval dat reeds gefactueerd marketingbudget niet
uitgegeven zou zijn ( om diverse praktische en/of technische redenen) zal het
marketingbudget toegevoegd worden aan de komende maand. Partner kan marketingbudget
betalen via domiciliëring.
• 4.8 Business Coaching: Partner kan beroep doen op de diensten van consultant & business
coach Laurens voor persoonlijke begeleiding zoals bespreken doelstellingen, opmaken
marketingplan, opmaken businessplan, motivatie,… De vergoeding hiervoor is vastgelegd op
350€/uur excl btw met een minimum van 1u per maand.
• 4.9 Mail via one.com: betreft uitsluitend webmail en is ideaal voor de minder veeleisende
mailgebruiker. Formules te kiezen op https://www.one.com/nl/email of in overleg met onze
IT-coach. De kostprijs wordt jaarlijks doorgefactueerd. Activatie is gratis. De login gegevens
worden per mail aan partner bezorgd. Extra technische support zoals voor vb het overzetten
van de emails worden gerekend aan 95€/uur excl btw.
• 4.10 Mail via office365 licenties: E1 kost 80,40€/jaar, E3 kost 236,4€/jaar,E5 kost 412,80€/jaar.
Details van deze licenties op aanvraag of via https://www.microsoft.com/nl-be/microsoft365/compare-microsoft-365-enterprise-plans
Opstart doe het zelf: 0€. Opstart door LSB: éénmalige opstartkosten 85€ excl btw. Omvat:
instellen van het office 365 portaal, koppelen domein, aanmaak 1 email adres, aanpassen
paswoord beleid, instellen dns’sen. Aanmaak extra mail adres: 25€ excl btw, mail migratitie:
doe het zelf of door LSB support aan 95€/uur excl btw.
5. HOEDANIGHEID VAN LSB ALS TUSSENPERSOON I.V.M. ALLE GELEVERDE DIENSTEN DOOR LSB
Als een Gebruiker van LSB via het Platform een reservatie of aankoop doet bij Partner, gaat hij/zij
rechtstreeks een contract aan met Partner, niet met LSB. LSB zal de informatie i.v.m. de reservatie
via het Platform naar Partner doorsturen en voor rekening van Partner een bevestigingse-mail
sturen naar de Gebruiker.
LSB treedt steeds op als tussenpersoon tussen de Gebruikers en Partners, en ook als verkoper van
Bonnen.
De diensten zelf worden niet geleverd door LSB, maar door de Partners en dit tegen de
voorwaarden dewelke bepaald werden door de Partners.
De tussenkomst van LSB schept aldus geen enkele relatie van ondergeschiktheid tussen LSB en
Partner. Partner en LSB blijven onafhankelijk van elkaar.
6. PRIJS-BETALING-WIJZIGING PRIJS
6.1 Betaling en facturatie
De kostprijs voor de diensten waarvan melding in artikel 3 worden opgesomd in de volgende
bijzondere voorwaarden :
✓ De huur van een all-in-one softwarepakket
✓ De koop van een all-in-one softwarepakket
De kostprijs voor de diensten waarvan melding in artikel 4 worden opgesomd in artikel 4.
Van zodra Partner beroep wenst te doen op de diensten waarvan melding in artikel 4, zal LSB
hiervan een factuur opstellen. Bij wederkerend gebruik van deze diensten zal LSB maandelijks een
factuur opstellen.
LSB zal de maandelijkse facturen aan Partner bezorgen tegen de 20ste van elke maand. Het bedrag
van de maandelijkse vergoeding zal steeds voorafgaandelijk aan de maand waarin de prestaties
door LSB geleverd moeten worden, gefactureerd worden aan de Partner. De betaling van deze
maandelijkse vergoeding dient ook plaats te vinden voor aanvang van de maand waarvoor
gefactureerd werd.
Partner gaat uitdrukkelijk akkoord dat LSB de facturen per e-mail mag opsturen naar Partner.
Partner zal alle betalingen uitvoeren via domiciliëring op zijn/haar bank-of postchequerekening.
LSB zal deze maandelijkse vergoeding niet wijzigen.
Elke factuur van LSB dient betaald te worden binnen 8 kalenderdagen na factuurdatum. Daarna is
Partner geacht in verzuim te zijn zonder dat een verdere aanmaning vereist is.
Vanaf het moment dat een partij in verzuim is, is deze van rechtswege en zonder voorafgaande
ingebrekestelling een nalatigheidsintrest verschuldigd op het totale bedrag a rato van 10 % per jaar.
Indien de wettelijke intrest hoger zou zijn dan 10% per jaar dan is de wettelijke intrest verschuldigd
op het totale bedrag. Bovenop de nalatigheidsintrest zal ook een forfaitaire schadevergoeding
verschuldigd zijn gelijk aan 10% van het factuurbedrag met een minimum van € 25,00.
6.2 Indexering prijzen
LSB behoudt zich het recht voor om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks aan te passen aan
het nieuwe indexcijfer ( consumptieindex). Het toepassen van deze indexering gebeurt steeds
op uitsluitend initiatief van LSB, die daartoe niet kan worden verplicht. De Partner heeft
daartoe geen initiatiefrecht.
6.3 Laattijdige annulatie
Partner dient uiterlijk 3 dagen voorafgaand aan een overeengekomen bijeenkomst met LSB
te annuleren.
Een bijeenkomst met LSB kan o.a. betrekking hebben op (niet limitatief) :
✓ het nemen van foto’s voor publicatie in de LSB magazine
✓ het geven van uitleg van de modules
✓ het bieden van persoonlijke opleiding en begeleiding
Niet-tijdige annulatie zal een forfaitaire schadevergoeding opleveren lastens Partner, ter
vergoeding van de voorbereidingen in hoofde van LSB, en dit ten bedrage van 150,00 EUR(
forfait) per laattijdige annulatie van een overeengekomen bijeenkomst.
6.4 Imprevisie - wijziging prijs door wijziging van de kostprijselementen
LSB behoudt zich het recht voor om de aangegeven prijs te wijzigen indien één of meer van de
kostprijselementen wijzigen en in vergelijking met de overeengekomen prijs of tarief samen
een verhoging van de kostprijs met zich meebrengen ten belope van minstens 30%.
In dergelijk geval heeft LSB het recht om deze kostprijsstijging door te rekenen aan de Partner,
op voorwaarde dat zij van haar intentie aan de klant kennis geeft binnen 60 dagen na de
kennisname van de kostprijsverhoging.
Indien de kostprijsverhoging samengesteld is uit meerdere kostprijselementen, geldt als
startpunt van de kennisgevingstermijn de kennisname door LSB van de kostprijsstijging die
samen met de andere gestegen kostprijselementen een stijging van meer dan 30% tot gevolg
heeft.
De prijsverhoging is van toepassing op de betalingsverplichtingen die voortvloeien uit de
overeenkomst waarvoor de prijsaanpassing werd meegedeeld, en treed in werking na het
verstrijken van de kennisgevingstermijn. Indien de Partner niet akkoord gaat met de
meegedeelde prijsaanpassing overeenkomst dit artikel, heeft de klant het recht om binnen 30
dagen na de kennisgeving door LSB de overeenkomst schriftelijk op te zeggen conform artikel
9.1.
6.5 Opschorten prestaties
Het is elke Partij toegelaten om zijn verbintenissen op te schorten bij contractuele
wanprestatie in hoofde van de andere partij en dit indien de in gebreke zijnde partij binnen de
veertien dagen na aangetekende zending van de andere partij de contractuele wanprestatie
niet rechtzet.
Het opschorten van de verbintenis kan bijvoorbeeld ( niet limitatief) inhouden :
o Betaling van de prijs opschorten
o Levering van het Producten of Diensten opschorten
Bij een rechtmatige toepassing van het opschorten van de prestaties kan de in gebreke zijnde
partij geen schadevergoeding vorderen.
6.6 Schuldvergelijking
Schuldvorderingen zijn, wat ook hun oorzaak is en ook zonder eventuele samenhang, onderling
compenseerbaar. Deze compensatie vindt automatisch en zonder voorafgaande
ingebrekestelling plaats in het geval van de opening van een insolventieprocedure, een beslag
of enig ander geval van samenloop in hoofde van één van de Partijen.
7. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
7.1. Medewerkingsverplichtingen
Partijen erkennen dat het efficiënte verloop en resultaat van een dienstverlening inzake
informatie- en communicatietechnologie in zeer belangrijke mate afhankelijk is van en correct
een tijdige onderlinge samenwerking. Om een efficiënte en correcte uitvoering van de
overeenkomst door LSB mogelijk te maken, zal Partner steeds tijdig alle nuttige en
noodzakelijke gegevens of inlichtingen bezorgen en alle verzochte medewerking verlenen.
Indien de Partner voor de uitvoering van de overeenkomst nuttige of noodzakelijke gegevens,
informatiedocumenten, hardware, software, materialen of aangestelde(n) niet, niet tijdig, niet
volledig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikken van LSB stelt, of indien de Partner
op enige andere wijze niet, niet volledig of niet tijdig aan zijn verplichtingen voldoet, heeft LSB
het recht tot gehele of gedeeltelijke opschorting van de uitvoering van de overeenkomst. LSB
heeft tevens het recht om de daardoor ontstane kosten volgens zijn gebruikelijke tarieven in
rekening te brengen, één en ander onverminderd de andere mogelijkheden van LSB om haar
rechten te vrijwaren.
Indien LSB op de locatie van de Partner werkzaamheden verricht, draagt Partner er kosteloos
zorg voor dat LSB of diens aangestelde(n) kunnen beschikken over de nodige faciliteiten, zoals
een werkruimte met computer-, data- en telecommunicatiefaciliteiten. De werkruimte en
faciliteiten zullen voldoen aan alle vigerende arbeidsrechtelijke voorschriften. Indien er op de
locatie van de Partner dwingende veiligheidsvoorschriften zouden gelden, zal Partner LSB
hiervan voorafgaande en uitdrukkelijk op de hoogte stellen en aan LSB de toepasselijke
veiligheidsvoorschriften meedelen.
7.2. Middelenverbintenis(sen)
LSB is slechts gehouden tot een middelenverbintenis(sen), geen resultaatsverbintenis(sen).
7.3. Specifieke voorwaarden verbonden aan het gebruik van de partnerwebsite :
7.3.1. Uitsluitend gebruik van Partner en gevraagde wijzigingen
Op voorwaarde dat de toepasselijke Kosten worden betaald, kan de Partner de all-in-one software en
de partnerwebsite uitsluitend gebruiken om voor of namens zichzelf boekingen of partnerdiensten te
verwerken.
Mits betaling en op specifieke vraag van Partner kunnen aanpassingen aangebracht worden aan de
software. Hiervoor zal LSB een offerte aan Partner bezorgen, dewelke moet worden goedgekeurd.
Vervolgens zal een factuur uitgestuurd worden die moet worden voldaan. Pas na betaling van de
factuur zal/zullen de aanpassing/aanpassingen uitgevoerd worden.
Technische ondersteuning door LSB verloopt primair via e-mail, via telefoon en/of via teamviewer.
7.3.2. Externe leveranciers
De Partner begrijpt en aanvaardt onvoorwaardelijk dat:
a) LSB gebruik maakt van externe leveranciers en hostingpartners voor de levering van de
software, netwerken, opslag en aanverwante technologie die vereist is om de Partnerwebsite,
all-in-one software, etc. uit te voeren
b) LSB beheerstoegang heeft tot alle onderdelen van de all-in-one software.
c) De Partnerwebsite werden mogelijk gemaakt door LSB ( “Powered by Lifestylebooking”) zodat
deze LSB branding bevatten, waaronder logo’s, merken en afbeeldingen.
De partnerwebsite voorziet tevens de mogelijkheid aan Gebruikers om toestemming te geven
om marketing via e-mails te ontvangen van de Partner en van LSB.
7.3.3. Verboden handelingen Partner
De Partner mag niet;
a) Het geheel of enig onderdeel van de All-in-one software of de Partnerwebsite reproduceren,
dupliceren, kopiëren, verkopen, wederverkopen of exploiteren
b) Toelaten dat een derde gebruik maakt van of toegang zoekt tot de All-in-one software zonder
de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van LSB.
c) Ongevraagd e-mails, SMS of elke andere elektronische vormen van marketing versturen naar
Gebruikers via de All-in-one software ; of
d) Enige All-in-one software gegevens openbaren, verkopen of delen
7.3.4. Garanties
LSB garandeert niet;
a) Dat de all-in-one software en/of de Partnerwebsite ononderbroken, tijdig, beveiligd of foutvrij
zal zijn
b) Dat de all-in-one software en/of de Partnerwebsite voldoet aan de specifieke eisen van de
Partner, tenzij deze voorafgaandelijk aan het sluiten van de overeenkomst schriftelijk werden
doorgegeven door Partner aan LSB.
c) Dat alle informatie of resultaten die kunnen worden verkregen door het gebruik van de All-inone software en/of via de Partnerwebsite steeds nauwkeurig of betrouwbaar zijn
d) Dat de kwaliteit van producten, diensten, informatie of ander materiaal dat door de Partner
via de all-in-one software, de Partnerwebsite, of via personeel van LSB, freelancers van LSB
wordt gekocht of verkregen, aan de eisen of verwachtingen van de Partner voldoet, tenzij de
Partner voorafgaandelijk aan het sluiten van de overeenkomst schriftelijk de gewenste eisen
of verwachtingen heeft doorgegeven aan LSB.
e) Dat eventuele fouten in de All-in-one software en/of de Partnerwebsite worden gecorrigeerd,
tenzij deze het dagdagelijks gebruik van de All-in-one software en/of de Partnerwebsite door
Partner verhinderen of belemmeren.
De Partner begrijpt uitdrukkelijk, en gaat er expliciet mee akkoord, dat LSB met betrekking tot het
gebruik van de All-in-one software en/of de Partnerwebsite niet aansprakelijk is voor enige contractuele
en/of buitencontractuele schade die door de Partner zou geleden worden, bestaande uit onder andere
: verlies van inkomsten of winsten, verlies van contracten, verlies van goodwill, verlies van data of
andere immateriële of indirecte verliezen, gevolgschade of eender welke schade en dit als gevolg van:
a. Het gebruik van de All-in-one software en/of de Partnerwebsite door Partner of het
onvermogen van Partner om de All-in-one software en/of de Partner Website te gebruiken;
b. Onbevoegde toegang tot of wijziging van de gegevens van de Partner;
c. Verklaringen of gedragingen van een derde op social media van LSB of op de All-in-one
software en/of de Partnerwebsite van Partnerwebsite; of
d. Alle andere zaken met betrekking tot de All-in-one software en/of de Partnerwebsite
7.3.5. Vertrouwelijke informatie - verwittigingsplicht
LSB zal Partner een welkomst-mail sturen met uitnodiging tot instellen van een wachtwoord waarna
Partner toegang heeft tot de All-in-one software, en/of de Partnerwebsite.
De Partner zal de gegevens en het wachtwoord van dit gebruikersaccount vertrouwelijk houden en veilig
bewaren. Deze gegevens zullen enkel geopenbaard worden door Partner ten aanzien van personen die
noodzakelijk toegang moeten hebben tot de All-in-one software en die zich bewust zijn van de
verplichtingen van de Partner om deze veilig te bewaren.
De Partner zal LSB onmiddellijk verwittigen van elke verdachte veiligheidsbreuk of oneigenlijk gebruik,
inclusief elk gebruik in strijd met deze Overeenkomst.
Partner kan steeds zelf zijn wachtwoord wijzigen door bij het inloggen te klikken op ‘wachtwoord
vergeten’, waarna een e-mail wordt ontvangen door Partner met instructies om een nieuw wachtwoord
in te stellen.
7.3.6. Fotografiedienst –
Fotografiedienst. Indien Partner beroep doet op de fotografiedienst van LSB gelden volgende
voorwaarden:
a) Er worden geen garanties gegeven met betrekking tot de kwaliteit van de foto’s die genomen
worden door de LSB Coach of LSB fotograaf.
b) Het is de verantwoordelijkheid van de Partner om :
✓ ervoor te zorgen dat alle personen die gefotografeerd moeten worden aanwezig zijn
op de afspraak met de Coach of Fotograaf.
✓ Ervoor te zorgen dat door hem/haar met de Coach of Fotograaf wordt overeen
gekomen wat de doelstelling is van de te nemen foto’s.
✓ Ervoor te zorgen dat de genomen foto’s overeenstemmen met de meegedeelde
doelstelling van de te nemen foto’s.
✓ te beschikken over alle nodige toestemmingen van de personen die zullen worden
gefotografeerd
✓ te beschikking over de nodige toestemming van de gefotografeerde personen in
verband met publicatie en verspreiding van deze foto’s.
c) De Partner mag de foto’s vrij gebruiken.
d) De Partner erkent hierbij en komt hierbij overeen dat de Foto’s worden gebruikt door Partner
onder de vorm van een niet-exclusieve en niet-overdraagbare licentie die automatisch wordt
beëindigd als de Partner het LSB platform verlaat.
Partner heeft aldus geen intellectuele eigendomsrechten op de foto’s. Alle intellectuele
eigendomsrechten op de foto’s behoren toe aan LSB zodat LSB de foto’s mag gebruiken, zelfs
na het einde van de samenwerking tussen Partner en LSB. LSB mag deze foto’s aldus gebruiken
in elk van haar advertentie-en/of marketingcampagnes, in haar online magazine, op de
website, via gelijk welk ander distributiekanaal, op social media accounts en dit met het oog
op gelijk welk doel waarvoor LSB het gebruik van de foto’s geschikt acht, ook al betreft het een
ander doel dan waarvoor de foto’s genomen werden.
7.4. Levering en leveringstermijnen
LSB zal het softwarepakket leveren binnen de 30 dagen nadat de set-upkost werd betaald.
De levering zal steeds gebeuren op de maatschappelijke zetel van LSB.
Alle door LSB meegedeelde of afgesproken tussentijdse of uiterste (oplever)data zijn louter
indicatief, en maken aldus geen resultaatsverbintenis uit, tenzij er uitdrukkelijk en schriftelijk
zou zijn overeengekomen dat de meegedeelde of afgesproken datums een bindend en
effectief karakter zal hebben.
LSB is niet verantwoordelijk voor het niet halen van tussentijdse of uiterste (oplever)-datums
wanneer dit het gevolg is van hetzij oorzaken die buiten zijn macht liggen en die zich na het
aangaan van de overeenkomst hebben voorgedaan, hetzij de omstandigheden omschreven in
artikel 6.5 , hetzij door toepassing van artikel 9.4, hetzij een wijziging van de aanpak van de
uitvoering van de overeenkomst die door Partijen werd overeengekomen.
Indien overschrijding van enige termijn dreigt, zal LSB samen met Partner tijdig overleggen om
de gevolgen van de overschrijding voor de verdere planning te bespreken en de negatieve
gevolgen zoveel als mogelijk te beperken.
In alle gevallen – dus ook indien Partijen uitdrukkelijk en schriftelijk effectieve opleverdatums
zijn overeengekomen- is er pas voor het eerst sprake van een wanprestatie in hoofde van LSB
ingevolge een overschrijding van opleverdata nadat de Partner LSB daarvoor uitdrukkelijk en
schriftelijk in gebreke heeft gesteld en LSB de mogelijkheid tot remediëring heeft aangeboden
binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze ingebrekestelling moet een zo volledig en
gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming bevatten, teneinde LSB toe te laten
om alle gepaste en noodzakelijke maatregelen te nemen.
LSB behoudt zich alleszins het recht voor gedeeltelijke leveringen te verrichten.
7.5. Risico
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van goederen, documenten, gegevens ( codes,
wachtwoorden, documentatie etc.) of andere zaken die door LSB geleverd, vervaardigd of
gebruikt worden, gaat over op de Partner op het moment waarop deze worden geleverd
conform artikel 7.4.
Het transport van goederen geschiedt steeds voor rekening en op risico van de Partner, zelfs
indien de vervoerder zou eisen dat er op vrachtbrieven of andere transportdocumenten wordt
verklaard dat de schade voor rekening van LSB zou zijn. Dit geldt ook indien LSB de
transportkost draagt.
De Partner draagt het risico van het gebruik, de toepassing en het beheer in zijn organisatie
van de door LSB geleverde goederen of diensten. De Partner zelf draagt zorg voor de juiste
installatie, parametrisatie en ingebruikneming van de goederen of diensten, tenzij
dienaangaande tussen Partijen andere afspraken zouden zijn gemaakt.
7.6. Gebreken:Alle klachten met betrekking tot de geleverde prestaties moeten schriftelijk aan
LIFESTYLEBOOKING worden overgemaakt en dit binnen de veertien kalenderdagen na de
geleverde prestaties. Na verloop van deze termijn, zonder schriftelijke klacht, worden de
geleverde prestaties als definitief aanvaard aanzien.
Klachten die betrekking hebben op zichtbare en/of verborgen gebreken dienen per
aangetekend schrijven bezorgd te worden aan LSB en dit
a) binnen de 14 kalenderdagen in geval een klacht wegens zichtbare gebreken of nietconformiteit na de (op)levering
b) binnen de 14 kalenderdagen in geval van verborgen gebreken na de ontdekking van dit gebrek
Geen aansprakelijkheid kan worden weerhouden in hoofde van LSB voor zichtbare en
verborgen gebreken indien bovenvermelde termijnen zijn verstreken zonder ontvangst van
een aangetekend schrijven. De tijdige gegronde klachten van de Partner zullen aanleiding
geven tot herstelling of de ( gehele of gedeeltelijke) vervanging of aanvulling, zonder dat LSB
tot schadevergoeding kan gehouden zijn.
Alle klachten met betrekking tot de inhoud van onze facturen of een gedeelte van de inhoud
van de facturen moeten schriftelijk aan LIFESTYLEBOOKING worden overgemaakt binnen de
veertien kalenderdagen na de factuurdatum. Na verloop van deze termijn, zonder schriftelijke
klacht, wordt de factuur definitief beschouwd als aanvaard, dit met inbegrip van alle in de
factuur opgenomen bijzondere en algemene bedingen.
De betaling zonder enig voorbehoud van een gedeelte van de factuur, en de in de factuur
opgenomen bijzondere en algemene bedingen, geldt als aanvaarding van die factuur en de
door LIFESTYLEBOOKING geleverde diensten.
7.7. Toegang tot het LSB Platform :
LSB stelt alles in het werk om toegang te verlenen tot het Platform 24u/24 en 7/7, en
garandeert een beschikbaarheid van 97% op jaarbasis. Gelet op het technisch karakter van het
Platform en de noodzaak om onderhouds-of updatewerken uit te voeren, garandeert LSB geen
ononderbroken werking. Storingen geven geen aanleiding tot schadevergoeding.
7.8. Klachten gebruikers-administratieve kost
Als Partner zijn verplichtingen niet nakomt, dan moet Partner de kosten en vergoedingen
m.b.t. klachten betalen aan LSB, meer een administratieve kost van 15 euro per klacht. LSB
heeft het recht om op elk ogenblik een overzicht van de klachten en een factuur aan Partner
over te maken.
7.9. Rechten van intellectuele eigendom
Alle rechten van intellectuele eigendom op de door LSB ontwikkelde of geleverde goederen
en diensten, komen uitsluitend toe aan LSB, zijn licentiegevers of zijn leveranciers.
7.10. Overdracht van rechten en verplichtingen
Het is de Partner niet toegestaan om de rechten en/of verplichtingen die uit deze
overeenkomst voortvloeien over te dragen aan een derde ( rechts)persoon, ook niet aan een
verbonden onderneming overeenkomst art. 11 W. Venn..
LSB kan zijn betalingsvorderingen overdragen aan een derde. Desgevallend is artikel 1690 Oud
B.W. van toepassing.
8. OMTRENT DE GELEVERDE PRODUCTEN
8.1. Eigendomsvoorbehoud:Alle geleverde producten blijven eigendom van LSB zodat de Partner er niet mag over
beschikken, noch door verkoop, uitlening, verpanding of op gelijk welke andere wijze. De
Partner verbindt zich ertoe LSB onmiddellijk in te lichten in geval een derde rechten doet
gelden op het softwarepakket.
Dit eigendomsvoorbehoud geldt eveneens indien het softwarepakket reeds door Partner werd
geïntegreerd of verwerkt met andere zaken, al dan niet toebehorend aan de Partner.
9. BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
9.1. Opzeg
Deze Overeenkomst aangaande bijkomende dienstverlening, waarvan melding in artikel 4,
heeft een onbepaalde duurtijd en kan maandelijks door beide partijen kosteloos opgezegd
worden mits schrijven per post of email naar boekhouding@lifestylebooking.be en mits
naleving van een opzegtermijn van één (1) maand.
9.2. Ontbinding door ernstige wanprestatie
Deze Overeenkomst kan bij aangetekend schrijven zonder opzegtermijn en zonder enige
vergoeding onmiddellijk worden beëindigd in één van volgende gevallen :
a) Door de niet in gebreke gebleven Partij in geval van ernstige contractuele wanprestatie
waaraan de door de in gebreke gebleven Partij niet op afdoende wijze werd verholpen binnen
de veertien (14) kalenderdagen nadat zij door de andere Partij daartoe aangetekend schriftelijk
in gebreke werd gesteld.
Wordt. o.a. als een ernstige wanprestatie beschouwd :
✓ het aanrekenen van duurdere prijzen dan vermeld op het Platform
✓ het niet aanvaarden van bonnen
✓ het niet-honoreren van reservaties
✓ het niet-betalen van vergoedingen verschuldigd aan LSB
✓ niet-conforme uitvoering van diensten door Partner ten aanzien van de Gebruiker
✓ niet-conforme uitvoering van diensten door LSB ten aanzien van Partner
b) Door elke Partij, in geval de andere Partij betrokken raakt in een procedure tot
ontbinding, faillissement of vereffening of wanneer een Partij onvermogend wordt of afstand
doet van alle of een belangrijk deel van haar activa.
Ongeacht de wijze van ontbinding van de overeenkomst, zij het gerechtelijk of
buitengerechtelijk, kunnen de gevolgen van de ontbinding tussen Partijen uitsluitend
uitwerking hebben naar de toekomst toe, en blijven de reeds uitgevoerde verbintenissen in
hoofde van Partijen onverkort bestaan ( ontbinding ex nunc).
Bedragen die LSB voor de ontbinding reeds heeft gefactureerd in verband met reeds
uitgevoerde en geleverde Producten blijven onverminderd verschuldigd en worden ingevolge
de ontbinding onmiddellijk opeisbaar.
Indien de Partner de overeenkomst zonder geldige reden heeft ontbonden, heeft LSB recht op
een schadevergoeding van 60% van de totale vergoeding voor die overeenkomst,
onverminderd het recht om de werkelijk geleden schade te begroten en terug te vorderen.
Dit artikel laat onverlet de mogelijkheid om de gedwongen uitvoering van de overeenkomst
na te streven lastens de nalatige Partij.
9.3. Kosten bij einde overeenkomst - Bonnen/vouchers
In elk geval van beëindiging van de overeenkomst, moet Partner een vergoeding betalen van
17,50€ per Bon die verkocht is maar nog niet gevalideerd is op het moment van de beëindiging.
Dit voor de administratieve afhandeling voor terugbetaling vouchers aan Gebruikers.
9.4. Overmacht
Geen van de Partijen is gehouden tot uitvoering van haar verplichting, met inbegrip van
garantieverplichtingen die overeengekomen zouden zijn, indien die Partij daartoe verhinderd
is als gevolg van overmacht, waaronder inbegrepen ( niet limitatief) : natuurrampen;
overmacht in hoofde van de toeleverancier van LSB; het niet behoorlijk nakomen van de
verplichtingen van de toeleveranciers van LSB waarop LSB ingevolge uitdrukkelijk verzoek van
een Partner beroep op doet; gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of
materialen van derden waarop LSB beroep doet op uitdrukkelijk verzoek van Partner;
overheidsmaatregelen; elektriciteitsstoring; storing van internet; storing van
telecommunicatiefaciliteiten; oorlog en ernstige politieke onrust; werkbezetting en staking;
algemene vervoersproblemen die de onbeschikbaarheid van één of meer specifieke
aangestelde(n) van LSB hebben teweeg gebracht.
Inden een overmachtssituatie langer dan 30 dagen duurt, heeft elke Partij het recht om de
overeenkomst te beëindigen. Prestaties die door LSB reeds aan de Partner werden geleverd,
zullen in verhouding worden gefactureerd aan de Partner. Voor het overige zullen Partijen
elkaar niets meer verschuldigd zijn.
10. VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS – LIFESTYLEBOOKING als loutere verwerker van de
persoonsgegevens
10.1. Voorwerp en doeleinde van de verwerking
De diensten die het voorwerp uitmaken van onderhavige overeenkomst betreft
dienstverlening onder de vorm van “Software as a Service”. LSB biedt bepaalde
softwaretoepassingen online aan (agendasysteem, boekingsplatform, online magazine,
website-interfaces, webshops, etc.) dewelke zij beheert, en worden aangeleverd aan de
Partners. LSB staat louter in voor het beheer van haar softwaretoepassingen en haar platform,
dewelke op verzoek van de Partner wordt aangeleverd.
Via deze softwaretoepassingen van LSB (online agendasysteem, managementsysteem,
webshop, etc.) en het online boekingsplatform zullen ook persoonsgegevens (o.a. van de
Gebruikers, maar ook van de Partners zelf) worden verwerkt. De door LSB verwerkte
(Persoons)gegevens worden aangeleverd door de Partner, hetzij door de klanten van de
Partner.
LSB en al wie onder haar verantwoordelijkheid of gezag handelt en toegang heeft tot de
Persoonsgegevens, zal de aangeleverde persoonsgegevens verwerken voor de volledige
duurtijd van huidige Overeenkomst, dit uitsluitend volgens de instructies van de Partner, en
conform de toepasselijke bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming
(AVG).
Partijen erkennen uitdrukkelijk dat:
(i) de Partner wordt beschouwd als de Verantwoordelijke voor de verwerking van de
Persoonsgegevens in de zin van de AVG, en dat wordt beschouwd als de verwerker van de
Persoonsgegevens in de zin van de AVG. De Partner bepaalt het doel en de middelen van de
verwerkingsactiviteit.
(ii) de Partner zal voldoen aan zijn verplichtingen als verantwoordelijke voor de
gegevensverwerking onder de AVG en LSB zal voldoen aan zijn verplichtingen als een
Verwerker en zal daarbij de instructies van de Partner volgen.
De Partner instrueert LSB en LSB komt overeen om de Persoonsgegevens te verwerken om de
Diensten te leveren zoals uiteengezet in deze overeenkomst. Indien een wettelijke bepaling
LSB tot verwerking verplicht, kan LSB afwijken van de instructies van de Klant. In dat geval zal
LSB de Klant voorafgaand aan de verwerking in kennis stellen van dat wettelijk voorschrift,
tenzij de wetgeving deze kennisgeving om gewichtige redenen van algemeen belang verbiedt.
De Partner behoudt als verwerkingsverantwoordelijke de verantwoordelijkheid over het doel,
de middelen, de rechtsgronden en de inhoud van de Verwerking. LSB heeft geen
beslissingsbevoegdheid over het gebruik van de door de Klant aangeleverde
Persoonsgegevens, de bewaartermijn, en de gebeurlijke doorgifte aan Derden.
10.2. Duur van de verwerking
De duurtijd van de verwerking is gelijk aan de duur van de door LSB van de Partner ontvangen
opdracht, zoals bepaald in het Contract.
10.3. Vertrouwelijkheid van de verwerking
LSB zal ervoor zorgdragen dat alle personen die zij machtigt om Persoonsgegevens te
verwerken onderworpen zijn aan een geheimhoudingsplicht (of dit nu een contractuele
verplichting of een wettelijke plicht is); en dat deze personen Persoonsgegevens alleen
verwerken overeenkomstig de bepalingen van de AVG en deze van huidige Overeenkomst .
10.4. Rechten van de Gebruikers
LSB zal middels passende technische en organisatorische maatregelen – voor zoveel als
mogelijk en rekening houdende met de stand van de techniek – bijstand verlenen aan de
Partner bij het vervullen van haar plicht om verzoeken van Gebruikers te beantwoorden m.b.t.
de uitoefening van in de AVG vastgestelde rechten.
Concreet zal LSB op eerste verzoek van de Partner, aan de Partner schriftelijk alle informatie
verstrekken die de Partner nodig mocht hebben om te voldoen aan diens verplichtingen uit
hoofde van de AVG, zonder redelijke vertraging uitvoeren, d.i. binnen een zodanige termijn
dat de Partner niet in overtreding is met de AVG.
Gezien de input van de persoonsgegevens in de softwaretoepassingen door de Partner of de
Gebruiker zelf wordt uitgevoerd, kan de Partner middels het programma in eerste instantie
zelf de opgeslagen Persoonsgegevens verbeteren, aanvullen, verwijderen, of afschermen. LSB
staat als verwerker enkel in voor de “hosting” van het digitaal platform en de
softwaretoepassingen, maar zal de Partner uiteraard technisch bijstaan bij problemen.
Verder zal LSB de Partner redelijke hulp bieden om de Partner in staat te stellen te reageren
op:
(a) elk verzoek met betrekking tot Persoonlijke Klantgegevens van een betrokkene om zijn
rechten uit hoofde van de gegevensbeschermingswetgeving uit te oefenen;
(b) enige andere correspondentie, vraag of klacht ontvangen van een betrokkene of
toezichthouder in verband met de verwerking van Persoonsgegevens door LSB.
Bij het verlenen van hulp op grond van dit artikel zal LSB de inhoud van Persoonsgegevens niet
inzien om informatie te identificeren die is onderworpen aan specifieke wettelijke vereisten.
Indien een dergelijk verzoek, correspondentie, vraag of klacht rechtstreeks aan LSB wordt
gericht, zal LSB de persoon die het verzoek doet, adviseren zijn verzoek bij de Partner in te
dienen en is de Partner verantwoordelijk voor de reactie op een dergelijk verzoek. LSB zal in
voorkomend geval de Partner informeren omtrent het verzoek of klacht.
10.5. Beveiliging van de gegevens – datalek
Rekening houdend met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, alsook met de aard,
de omvang, de context en de verwerkingsdoeleinden en de qua waarschijnlijkheid en ernst
uiteenlopende risico’s voor de rechten en vrijheden van personen, zal LSB een op het risico
afgestemd beveiligingsniveau waarborgen en hiertoe de passende technische en
organisatorische maatregelen nemen, dit overeenkomstig artikel 32 AVG.
Deze door LSB te nemen maatregelen kunnen onder meer de volgende betreffen:
(a) De pseudonimisering en versleuteling van persoonsgegevens;
(b) Het vermogen om op permanente basis de vertrouwelijkheid, integriteit, beschikbaarheid
en veerkracht van de verwerkingssystemen en diensten te garanderen;
(c) Het vermogen om bij een fysiek of technisch incident de beschikbaarheid en de toegang
van de persoonsgegevens tijdig te herstellen;
(d) Een procedure voor het op gezette tijdstippen testen, beoordelen en evalueren van de
doeltreffendheid van de technische en organisatorische maatregelen van de verwerking.
Bij haar dienstverlening waarborgt LSB de naleving van de voor haar toepasselijke bepalingen
van de AVG (verplichtingen als “Verwerker”), in het bijzonder de verplichtingen uit hoofde van
artikel 28 AVG.
LSB zal zich inspannen om een passend beveiligingsniveau te bewerkstelligen, doch kan niet
garanderen dat de beveiliging onder alle omstandigheden doeltreffend is.
LSB zal de Partner informeren over elk datalek zonder redelijke vertraging, dit binnen zodanige
termijn dat de Partner niet in overtreding is met de AVG. Als Datalek wordt beschouwd elke
inbreuk op de beveiliging die per ongeluk of op onrechtmatige wijze leidt tot de vernietiging,
het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang
tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte gegevens (bvb. Gegevenscrash,
cyberaanvallen, etc.).
De kennisgeving van een datalek aan de Partner zal per email gebeuren. Het emailbericht kan
in spoedeisende gevallen worden voorafgegaan door een telefonisch bericht aan de Klant.
LSB zal redelijke stappen ondernemen om de gevolgen van datalekken te verhelpen of te
verminderen.
Alle kosten die samenhangen met het afhandelen van een Datalek zijn voor rekening van de
Partner wanneer het Datalek zich voordoet als de Partner zijn verplichtingen onder deze
Overeenkomst, hetzij de AVG niet nakomt of de geautoriseerde gebruikers van de Partner de
gebruiksvoorwaarden van LSB niet naleven.
De Partner is als enige verantwoordelijk voor de naleving van de wetgeving inzake het melden
van incidenten met betrekking tot Persoonsgegevens en het voldoen aan
kennisgevingsverplichtingen jegens derden (Gebruikers) met betrekking tot Datalekken.
Een gebeurlijke kennisgeving door LSB van of reactie op een Datalek onder dit artikel zal niet
worden opgevat als erkenning door LSB van enige fout of aansprakelijkheid met betrekking tot
dat Beveiligingsincident.
De melding van het beveiligingsincident aan de Gegevensbeschermingsautoriteit en
(eventueel) Betrokkenen is altijd de eigen verantwoordelijkheid van de Partner.
10.6. Subverwerkers
Bij huidige overeenkomst verleent de Partner LSB uitdrukkelijk toestemming voor het
verwerken van de door de Partner aangeleverde Persoonsgegevens, alsook tot de doorgifte
van deze gegevens aan eventueel door LSB aangestelde subverwerkers, IT-Dienstverleners,
gelieerde ondernemingen, alsook tot de opslag van deze gegevens op servers of in
Cloudtoepassingen. Deze doorgifte is absoluut noodzakelijk voor de uitvoering van deze
Overeenkomst. De Partner kan zich echter slechts verzetten tegen de verwerking van
persoonsgegevens uitsluitend omwille van specifieke, bijzondere redenen zoals voorzien in
artikel 6.1 (e) of (f) AVG, hetzij in geval van het gebruik voor profilering en
marketingdoeleinden.
10.7. Beëindiging van de verwerking
Na afloop van het contract zal LSB, naargelang de keuze van de Partner:
(a) Hetzij alle door de Klant aangeleverde persoonsgegevens wissen;
(b) Hetzij alle aangeleverde persoonsgegevens aan de Klant terugbezorgen;
(c) en/of alle bestaande kopieën verwijderen;
LSB zal evenwel niet overgaan tot vernietiging van de gegevens indien zij uit hoofde van een
wettelijke verplichting of (beroeps)regelgeving gehouden is om de gegevens verder bij te
houden. In voorkomend geval zal LSB de Partner hiervan in kennis stellen. De kosten voor de
vernietiging, het overdragen of verzamelen van de persoonsgegevens is voor rekening van de
Partner.
11. GESCHILLEN
11.1. Vorderingen
Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat zij de eventuele vorderingen die voortvloeien uit een
tussen hen gesloten overeenkomst, met inbegrip van het recht op ontbinding, slechts kunnen
uitoefenen nadat de ene Partij de andere Partij aangetekend in gebreke heeft gesteld.
De ingebrekestelling moet door de ene Partij op gemotiveerde en gedetailleerde aan de
andere Partij de geviseerde wanprestatie(s) omschrijven alsook moet de ingebrekestelling een
laatste respijttermijn toekennen van minstens 14 dagen.
De desbetreffende vordering in rechte komt definitief te vervallen indien door de eisende
Partij niet aan de verplichtingen uit dit artikel werd voldaan.
11.2. Vrijwaring
De Partner zal LSB vrijwaren voor alle aanspraken van derden als gevolg van inbreuken door
de Partner op (intellectuele eigendoms)rechten.
11.3. Aansprakelijkheid
Onder ‘directe schade’ wordt begrepen alle bedragen die aan LSB werden betaald voor de
uitvoering van de overeenkomst.
Onder ‘indirecte schade’ wordt begrepen, zonder dat deze opsomming limitatief is : elke vorm
van gevolgschade, gederfde winst, financiële of commerciële verliezen, gemiste besparingen
en/of automatisering, personeelskosten, verminderde goodwill, schade door
bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van vorderdingen van afnemers van Partner, materialen
of programmatuur van derden, schade door verstoring van de planning en verlies van cliënteel,
verlies van een kans, enz.
De totale aansprakelijkheid van LSB voor directe schade wegens een toerekenbare zware of
lichte tekortkoming is beperkt tot het totaal van de vergoedingen ( excl. BTW) van het
afgelopen jaar.
De aansprakelijkheid van LSB voor indirecte schade wegens een toerekenbare zware of lichte
tekortkoming wordt uitdrukkelijk uitgesloten, alsook de aansprakelijkheid van LSB wegens
beschadiging of verlies van gegevens of documenten.
Sowieso zal de schadevergoeding waartoe LIFESTYLEBOOKING eventueel gehouden zou
kunnen zijn ten aanzien van de contractspartij en/of derden, zal bijgevolg nooit hoger zijn dan
de dekking verleend krachtens de BA verzekering in het kader van de polis
Beroepsaansprakelijkheid.
De aansprakelijkheid van LSB ingevolge een garantiegeval in de gevallen van artikel 7.6, is
beperkt tot de vervanging of het herstel van het goed in kwestie zonder dat enige aanvullende
schadevergoeding door LSB is verschuldigd.
• Partner aanvaardt tevens :
✓ Om alle wetten na te leven o.a. i.v.m. e-commerce, consumentenbescherming, privacy,
eerlijke handelsgebruiken, etc..;
✓ Om over voldoende vergunningen/verzekeringen te beschikken of de nodige
aanmeldingen/registraties te hebben gedaan en LSB hierover op eerste verzoek inzage te
geven,
✓ Om steeds de Bonnen te erkennen/aanvaarden als betaling;
✓ Om haar verplichtingen t.a.v. LSB en de Gebruikers op een kwalitatieve wijze na te komen;
en
✓ Om tijdens de periode dat elk aanbod op het Platform loopt, het aanbod/de dienst niet
stop te zetten of te wijzigen.
✓ Dat LSB een aanbod kan weigeren of stopzetten om ethische/kwalitatieve redenen zonder
dat dit enige contractuele, noch buitencontractuele aansprakelijkheid in hoofde van LSB
kan opleveren.
✓ Dat LSB het recht zal hebben om teksten, logo’s foto’s en materialen te weigeren als LSB
meent dat deze inbreuk maken op de wetgeving of rechten van derden.
.
• Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van Partner :
✓ Om te zorgen dat aangeleverde teksten, logos, foto’s en materialen geen inbreuk
maken op rechten van derden.
✓ Om LSB integraal schadeloos te stellen bij claims van derden i.v.m. inbreuken op
auteursrecht, portretrecht, merkenrecht, etc. m.b.t. door Partner aangeleverde
materialen.
✓ Om correcte informatie aan LSB te geven i.v.m. prijzen, kortingen, beschikbaarheid,
beschrijvende informatie en foto’s ( aangeboden diensten moeten overeenkomen met
beschrijvingen), belastingen, reserveringsvoorwaarden, bevestiging, annulering, retour,
no-show, kosten, enz. Partner is exclusief aansprakelijk bij betwistingen, fouten of
onduidelijkheid i.v.m. prijzen, kosten, beschikbaarheid, beschrijvende informatie en
foto’s, voorwaarden, enz.
• Partner is exclusief aansprakelijk :
✓ bij annulering van promoties, of reservaties, bij kwaliteitsproblemen of nonconformiteit, bij wijzigingen en overmacht. LSB is niet aansprakelijk als informatie ofaanbiedingen van Partner niet correct zijn of als Partner een aanbod of korting niet correct
of tijdig activeert, of als Partner een aanbod of korting niet toekent.
✓ als uitvoeringen of reservaties ongeldig of gebrekkig zijn. LSB kan hiervoor geen enkele
aansprakelijkheid dragen.
✓ Bij inbreuken op deze Overeenkomst, bij inbreuken op de wet die van toepassing zijn
op Partner en/of inbreuken op de rechten van LSB, Gebruikers en/of derden. LSB kan aldus
niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele contractuele en/of buitencontractuele
wanprestaties van de Partner. Partner zal LSB integraal schadeloos stellen bij aanspraken
van Gebruikers en/of derden ten gevolge van contractuele en/of buitencontractuele
wanprestatie(s) van Partner.
• LSB is niet aansprakelijk :
✓ voor verlies of vernietiging van communicatie of inhoud gepubliceerd of verzonden via
het Platform.
✓ voor schade als een reservatie niet doorgaat of als het Platform onbeschikbaar zou
zijn.
✓ bij oplichting, bedrog, hacking, inbraak in communicatiesystemen, enz.
✓ voor niet-nakoming door Partner van zijn verplichtingen t.a.v. gebruikers of voor
onrechtmatige daad, fout, nalatigheid, of vergissingen van Partner, en in het algemeen voor
conflicten tussen Partner en Gebruikers.
✓ bij verlies/diefstal van bonnen, cadeaubonnen, codes, tickets, reserveringsbewijzen of
bij ongevallen of diefstal n.a.v. een dienst aangeboden door Partner.
✓ voor commentaren/reviews van Gebruikers of derden op het platform.
11.4. Volledige overeenkomst
De overeenkomst, bestaande uit de bijzondere voorwaarden, algemene voorwaarden en
eventuele factuurvoorwaarden, vormt de volledige overeenkomst tussen Partijen, en hun
respectievelijke vertegenwoordigers, betreffende de diensten en/of producten die door LSB
worden geleverd aan Partner. Deze Overeenkomst vervangt elke voorafgaande schriftelijke of
mondelinge afsprak.
11.5. Toepasselijk recht, rechtsmacht en bevoegdheid
De overeenkomst tussen Partijen wordt uitsluitend beheerst door het Belgische recht. De
toepassing van het V.N.-verdrag van Wenen 11 april 1980 inzake internationale
koopovereenkomsten betreffende roerende zaken wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
De Belgische hoven en rechtbanken hebben exclusieve rechtsmacht om kennis te nemen van
elk geschil tussen Partijen m.b.t. het ontstaan, de interpretatie, de uitvoering en de
beëindiging van de overeenkomst. De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement
Kortrijk zijn exclusief bevoegd.