menu

Werkwijze marketing

Werkwijze

Wij werken in fases, wat inhoudt dat iedere fase een duidelijk begin en einde kent. Gedurende het traject is er wel ruimte voor de nodige flexibiliteit. Het realiseren van goede Social Media campagnes is namelijk geen eenvoudig proces, daarom voorzien wij de nodige ruimte voor een stevige basis. Om een Social Media campagne op te zetten, voorzien we een doorlooptijd van circa één maand. De maand nadien implementeren we optimalisaties.

Afbeelding

Strategie ( start) 

Tijdens de 360° analyse met je coach bespreken we je wensen, doelen en budget. Samen bespreken en bepalen we een winnende strategie. Op basis van onze data, kennis en ervaring doen we een voorstel op maat en maken een planning op. 

Social media opzet ( maand 1)

Het is belangrijk om te beseffen dat Social media campagnes tijd nodig hebben, want er moet in de eerste fase veel data verzameld worden. In deze eerste maand leggen we de juiste basis, om ervoor te zorgen dat we de gewenste richting bepalen en juiste doelen optimaliseren.

Optimalisatie (maand 2 t/m 6)

Tijdens de doorlopende optimalisaties meten en rapporteren we alles wat we uitgevoerd hebben en de resultaten hiervan. Op die manier ben je steeds op de hoogte van wat er is gebeurd. Daarnaast maken we ook een planning voor de advertenties.

Evaluatie en vervolgafspraken (maand 6)

We vieren de behaalde resultaten en bouwen verder uit. In deze fase bekijken we of we de doelen hebben gerealiseerd, evalueren de resultaten en bespreken een nieuwe planning.

Afbeelding

Strategie

De vragen die we onderzoeken tijdens de strategische fase:

  • Wie is de bezoeker?

  • Waar is de bezoeker naar op zoek?

  • Waarom moet de bezoeker bij jou zijn?

  • Wat is de USP waar de bezoeker voor zwicht?

  • Binnen welke regio’s gaan we targeten?


Data analyse
Ten eerste maken we een analyse van de huidige bezoeker en brengen het surfgedrag in kaart. We werken met programma’s zoals Google Analytics die veel inzichten bieden in de doelgroep. De data analyse is de basis voor het strategische gesprek, zodat we een zo goed mogelijk profiel kunnen schetsen van de bezoeker.

Strategisch overleg
Tijdens de kick-off zetten we verder in op de positieve eigenschappen van het bedrijf. Om een zo goed mogelijke strategie neer te zetten, willen wij weten wat het succes van jouw zaak is en waarom dit de bezoeker aanspreekt. De troeven benutten we volop in de nieuwe Sociale Media kanalen.

Afbeelding

Social media opzet

Wij stellen voor om gebruik te maken van verschillende Social media platformen. Het doel is om meer leads te genereren, zodat potentieel nieuwe klanten jouw zaak leren kennen.

Inrichting kanalen

We zetten de Sociale Media kanalen in op basis van een vooraf bepaalde strategie. De Facebook pixels zullen vooraf goed ingesteld moeten zijn, zodat de metingen correct gebeuren. We maken een doelgroepanalyse om meer te leren van het gedrag van de bezoekers. Daarnaast onderzoeken we ook Google Analytics om te weten hoe de doelgroep door de website surft.

Livegang campagnes

Nadat we alles gecontroleerd, getest en ingesteld hebben, zijn de campagnes klaar om van start te gaan.

Google, Facebook & Instagram

Belangrijk om te weten is dat Instagram advertenties gekoppeld is via Facebook Business. Alle voorbereidingen en instellingen voeren we dus vanuit één platform uit. Voordat we de doelgroep aanspreken, brengen we die eerst in kaart op 3 manieren:

Inzicht in doelgroep vanuit jouw zaak en perspectief
We zullen eerst naar jou luisteren en zoveel mogelijk input aan jou vragen over jouw doelgroep.

Doelgroepanalyse m.b.v. Google Analytics

Vervolgens zullen wij m.b.v. Google Analytics zoveel mogelijk informatie achterhalen over het gedrag en eigenschappen van de huidige website bezoekers. Denk maar aan demografische gegevens, interesses, andere websites waar zij zich bevinden en hun zoekgedrag.

Doelgroepanalyse m.b.v. huidig paginabezoek

Ook Facebook en Instagram zelf verzamelen uitgebreide informatie en inzichten in de doelgroep. Deze kunnen we gebruiken om de informatie over de doelgroep uit te breiden. Facebook biedt ook automatische targeting op basis van vergelijkbare doelgroepen aan. Op basis van profiel matches met jouw huidige klanten worden de advertenties uitgezet aan nieuwe potentiële klanten. Dit kan via e-mailbestanden, huidige paginabezoekers of andere doelgroeplijsten.

Bekijk hier de mogelijkheden en prijzen van online marketing

STARTEN
met online marketing voor je zaak?
GRATIS 360° ANALYSE
Krijg inzicht in de mogelijkheden die Lifestylebooking je kan bieden

Verder lezen

Messenger logo
Chat